Witamy na witrynie magazynu "Budownictwo, Technologie, Architektura". Od 1998 roku dzielimy się najbardziej aktualną wiedzą z zakresu zastosowania betonu w budownictwie, architekturze i infrastrukturze drogowej. Jesteśmy najpopularniejszym czasopismem prezentującym wiedzę z technologii betonu.

Pierwsze betonowanie na A1 Stryków – Tuszyn

Pierwsze układanie nawierzchni betonowej na zadaniu III odcinka autostrady A1 Stryków – Tuszyn odbyło się w dniach 22 – 23 kwietnia 2015 roku. – Ułożyliśmy 1200 metrów nawierzchni o szerokości 11 metrów. Teraz beton będzie podlegał badaniom makrostrukturalnym, badaniom równości, rozmieszczenia dybli i kotew oraz kontroli innych parametrów. Właściwe układanie nawierzchni rozpocznie się pod koniec maja i potrwa do końca października – mówił Piotr Smolarczyk, właściciel firmy Budpol, wykonawca nawierzchni betonowej na zdaniach II i III budowanego odcinka autostrady.

Odcinek autostrady A1 Stryków – Tuszyn, to kluczowy łącznik na polskiej mapie drogowej. Dzięki niemu uda się ominąć Łódź oraz przejechać z A1 i A2 na S8 w kierunku Wrocławia. Ten kluczowy łącznik będzie miał nawierzchnię betonową. GDDKiA podzieliła odcinek na 3 zadania. Zadanie I realizowane jest od km 295+850 (od węzła „Stryków I” bez węzła) do km 310+000. Realizuje je konsorcjum w składzie: Strabag Sp. z o.o. (lider), Budimex SA. Wartość brutto zadania – 339 mln zł. Zadanie II od km 310+000 do km 320+010 wykonuje Mota Engil Central Europe S.A. Wartość brutto zadania – 360,7 mln zł. Zadanie III od km 320+010 do km 335+937,65 (bez odcinka od km 322+150 do km 324+950) będzie dziełem konsorcjum w składzie: Budimex SA (lider) i Strabag Sp. z o.o. Wartość brutto zadania – 327 mln zł. Wykonawcą nawierzchni betonowej na zadaniach II i III jest częstochowska firma Budpol, doświadczony wykonawca nawierzchni z betonu. Jak poinformował nas właściciel firmy Piotr Smolarczyk w dniach 22 - 23 kwietnia został ułożony pierwszy odcinek nawierzchni betonowej na zadaniu III.  – Ułożyliśmy 1200 metrów nawierzchni o szerokości 11 metrów na prawej jezdni w stronę Strykowa. Teraz beton będzie podlegał badaniom makrostrukturalnym, badaniom równości, rozmieszczenia dybli i kotew oraz kontroli innych parametrów. Właściwe układanie nawierzchni rozpocznie się pod koniec maja i potrwa do końca października – mówił Piotr Smolarczyk.

Na zadaniu III nawierzchnia betonowa o grubości 29 cm wykonywana jest z mieszanki betonowej klasy C 35/45 dostarczanej z mobilnego węzła betoniarskiego firmy CEMEX. Na tym zadaniu Budpol ułoży nawierzchnię betonową na długości 13 km autostrady A1.

- Na zadaniu II mamy do ułożenia około 8 km autostrady betonowej, a mieszanka betonowa będzie podawana z naszego węzła mobilnego – dodał Piotr Smolarczyk.

Betonowa nawierzchnia autostrady A1 na odcinku Stryków – Tuszyn będzie miała odsłonięte kruszywo. – Nakładamy preparat opóźniający wiązanie, a następnie przy pomocy szczotki z metalowym włosiem usuwamy wierzchnią warstwę na grubości 1-1,5 mm – tłumaczył Piotr Smolarczyk.

Zgodnie z umową Budpol musi zejść z budowy pod koniec listopada, a więc układanie nawierzchni musi zakończyć się 30 października. Potem firma będzie wypełniać szczeliny dylatacyjne.

A1 Stryków – Tuszyn to kolejny odcinek nawierzchni betonowej z odsłoniętym kruszywem realizowany przez Budpol. Pierwszym była betonowa nawierzchnia drogi S8 na odcinku Węzeł „Wrocław” – Pawlikowice o długości 17 km.

pie

Pozostałe aktualności i informacje

Polecamy: