ad

IV Forum Beton w Drogownictwie – konferencja drogowa

Stowarzyszenie Polski Kongres Drogowy i Stowarzyszenie Producentów Cementu organizują już IV Forum Beton w Drogownictwie, które odbędzie się 23 października 2024 roku w Doubletree by Hilton Kraków Hotel & Convention Center, ul. Dąbska 5, w Krakowie.

Tematyka seminarium koncentrować się będzie wokół najnowocześniejszych technologii betonowych stosowanych w budowie zarówno dróg ekspresowych o największym natężeniu ruchu jak i dróg o niższych kategoriach ruchu budowanych przez samorządy. Ważnym tematem będzie nowelizacja Wzorcowych Warunków Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych. Zaproszone do udziału w seminarium firmy zaprezentują szeroki przekrój technologii i materiałów budowlanych ze szczególnym uwzględnieniem niskiego śladu węglowego.

Więcej informacji oraz rejestracja na stronie: https://kongresdrogowy.pl/iv-forum-beton-w-drogownictwie/

Program forum

23 października 2024

10:00-11:00 Kawa powitalna i rejestracja

11:00-11:30 Inauguracja Forum

11:30-13:30 Sesja I: Dekarbonizacja w budowie nawierzchni betonowych

11:30-11:50 Nawierzchnie betonowe w Polsce, Jan Deja, SPC, AGH-Kraków

11:50-12:05 Referat IBDiM

12:05-12:25 Nowe Wzorcowe Warunki Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, GDDKiA

12:25-12:45 Nawierzchnia z betonu cementowego o obniżonym śladzie węglowym, Tomasz Rudnicki, Holcim

12:45-13:00 Niskoemisyjne cementy i spoiwa w podbudowach drogowych, Przemysław Stałowski, Holcim

13:00-13:15 Autostradowa nawierzchnia betonowa o niskim śladzie węglowym, Krzysztof Zadrożny Strabag, Piotr Molenda, Cement Ożarów

13:15-13.30 Dyskusja

13:30-14:30 Lunch

14:30-16:30 Sesja II: Budowa i utrzymanie nawierzchni betonowych

14:30-14:45 Błędy wykonania nawierzchni z betonu cementowego ulic, placów, portów kontenerowych, Andrzej Litwinowicz, Budimex

14:45-15:00 Ronda z betonu cementowego – zasady projektowania i realizacji, OAT

15:00-15:15 Budowa drogi powiatowej w Powiecie Wielickim w technologii RCC, Marian Paszcza ZDP w Wieliczce, Michał Hebdaś, Cemex

15:15-15:30 Doświadczenia z budowy i eksploatacji nawierzchni betonowej drogi wojewódzkiej DW 423, Artur Golda, Betotech

15:30-15:45 Referat

15:45-16:00 Ocena wpływu położenia dybli w szczelinach dylatacyjnych na ryzyko powstania zniszczeń nawierzchni z betonu cementowego, Maksymilian Łazarowicz, Politechnika Gdańska, PORR S.A, Piotr Jaskuła, Politechnika Gdańska

16:00-16:15 Dyskusja

16:15 Zakończenie Forum

Pobierz program


Pozostałe aktualności i informacje

Czy cementownie staną się magazynami energii? Mogą zagospodarować nadwyżkę energii z OZE

2024-10-10
Potencjał magazynowania energii przez polski sektor cementowy sięga nawet 200 - 300 MWh na dobę, a magazynowanie energii w cemencie może rozwiązać problem nadmiarowej energii z Odnawialnych Źródeł Energii. Pozwoliłoby to ustabilizować Krajowy System Elektroenergetyczny, a równocześnie zapewnić produkcję cementu o niższym śladzie węglowym przy wykorzystaniu zielonej energii. Potrzebne są jednak instrumenty wsparcia i uwzględnienie potencjału cementowni - apelowali przedstawiciele sektora podczas posiedzenia Parlamentarnego Zespołu ds. Rozwoju Przemysłu Cementowego w Polsce, które odbyło się 9 października 2024 r.

Nawierzchnie betonowe w erze zmian klimatycznych

2024-10-08
Zmiany klimatyczne zmuszają do ograniczania emisji CO2. Ogromna rola związana z ograniczeniem emisji CO2 spoczywa na budownictwie, także na budownictwie drogowym. Nawierzchnie betonowe na drogach to mniejsza emisja CO2 dzięki: niższemu zużyciu paliwa, zastosowaniu do budowy cementów o niższym śladzie węglowym czy większej jasności z którą wiążą się niższe koszty oświetlenia dróg. Nawierzchnie betonowe są także odporniejsze na działanie nawałnic i powodzi. O tym m.in. mówiono podczas VIII konferencji „Warunki gruntowe, a projektowanie oraz budowa dróg”, która w dniach 2-4 października 2024 r. odbyła się w Katowicach.

Pionierski krok w dekarbonizacji budownictwa - autostrada z betonu niskoemisyjnego

2024-09-29
- Stowarzyszenie Producentów Cementu od kilku lat podkreśla, że cementy o niskim śladzie węglowym są uzasadnioną alternatywą technologiczną i ekonomiczną – mówił prof. Jan Deja, dyrektor wykonawczy SPC. - Jestem bardzo dumny, że my jako dostawca cementu i Strabag jako wykonawca, staliśmy się pionierami nawierzchni niskoemisyjnych z betonu. Wypracowane przez nas wspólnie rozwiązanie zostało zatwierdzone przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad – powiedział Mariusz Adamek, prezes zarządu Cement Ożarów podczas wizyty studialnej na budowie autostrady A2 Siedlce Południe – Malinowiec, której nawierzchnia betonowa ma o 30% niższy ślad węglowy.

Dobrzy Gospodarze 2024

2024-09-29
Przedstawiciele Gminy Damnica, Zarządu Zieleni Miejskiej w Krakowie, Gmin Troszyn, Dzierżoniów, Kamienica i Prusice otrzymali tytuły Dobrych Gospodarzy za budowę dróg lub ścieżek rowerowych z betonu. Uroczystość odbyła się podczas seminarium „Samorządowe drogi o nawierzchni betonowej”, które 17 września 2024 r. odbyło się w Krakowie.

Warto budować drogę nie tylko na jedną kadencję

2024-09-29
- Trzeba być proszę państwa odważnym. My nie wiedzieliśmy czy to się przyjmie, ale w ciągu 3 lat na terenie gminy Bełchatów udało się zbudować ponad 4 km dróg betonowych. Dobry Gospodarz to nie ten, który buduje drogę na 5-7 lat, ale na 50-70 lat – mówił Konrad Koc, wójt gminy Bełchatów podczas seminarium pt. Samorządowe drogi o nawierzchni betonowej”, które z udziałem ponad 100 uczestników odbyło się 17 września 2024 r. w Krakowie. - Warto wybudować coś, co nie tylko przez jedną kadencję będzie służyć społeczności lokalnej – apelował prof. Jan Deja.